Personal Loan, Home Loan, Business Loan, Life Insurance

Breaking

Google search

Translate

Friday, April 22, 2022

Nautilus Labs has raised $34 million to improve ship routes

Enligt uppskattningar kommer havsbaserad sjöfart att stå för 3 % av alla mänskligt producerade utsläpp av växthusgaser år 2050. Vissa experter betonar bristen på äldre strukturer som har påverkat hela leveranskedjan. Inom havssjöfarten lämnar fartyg endast hamnen i låg hastighet innan de når sin destination, vilket resulterar i bränsleavfall och ytterligare utsläpp, samt förlorat kapital för fartygsägare och befraktare.

Avlastare investerar i startups som utvecklar mjukvara som gör att fartyg kan röra sig på smartare rutter på detta sätt. Till exempel arbetar Mitsui, ett av världens största rederier, tillsammans med Bearing.ai, ett halvledarföretag, för att utveckla en smart routingmotor. Windward, ett dotterbolag, har fraktkunder som använder sin AI-plattform för att övervaka bränsle och utsläpp.

är en annan leverantör i USA, som idag tillkännagav att de samlade in 34 miljoner dollar i en serie B-runda som leds av Microsoft Climate Innovation Fund och M12 (Microsofts företagsarm). Kapitalet, som har samlat in mer än 48 miljoner dollar, kommer att användas för att utveckla nya produktegenskaper, rekrytera talanger och utöka kontor i “stora sjöfartsnav” runt om i världen.

Ship Routing Optimization
Anthony Dimare och Brian O’Claire grundade Nautilus 2016, där de arbetade på Googles annonspresentationsplattform.

Nautilus hävdar att dess mjukvara är fokuserad på kundens affärsmål, inklusive Internet of Things-sensoravläsningar, ankomst- och avgångstider och väderprognoser och att utnyttja vädret för att utveckla omtyckta rutter. Dess generatorinställningar på fartyget uppdateras och uppdateras dagligen när faktorer förändras under resan i syfte att förbättra bränsleeffektiviteten och minska motortimmar.

Nautilus vd Matt Heider hävdar att Nautilus teknologi har en stor adresserbar marknad. I USA är sjöfart transportmetoden som står för 53 % av importen och 38 % av exporten.

Vi kan hjälpa sjöfartsföretag längs vägen till att uppnå den mest lönsamma verksamheten idag, samt hjälpa dem att snabbt minska kolintensiteten, säger Heider i ett pressmeddelande. Företag som vinner marknaden mobiliserar nu resurser för att anta ett samarbetande, datadrivet förhållningssätt till sina resor. De tar bort bortkastad energi och tid från sitt arbete.

framtida välstånd
Internationella sjöfartsorganisationen, FN:s transportdepartement, har fastställt standarder för kolintensitet som kommer att träda i kraft 2023. Under denna process kommer Europeiska unionens (EU) utsläppshandelssystem, som syftar till att uppmuntra företag att minska sina utsläpp. Cover Ocean Commerce med start nästa år. Båda kan hjälpa avsändare att investera i teknik som Nautilus routingprogramvara.

AI-modeller kan identifiera befintlig ruttoptimering och spåra ruttmönster, inklusive att använda “kortaste vägen”-algoritmer för att identifiera den mest effektiva rutten för fartyg. Det är också möjligt att schemalägga transporter, organisera pipelines för last, tilldela och hantera olika anställda till specifika stationer och spåra paket i ett lager, skrev han i ett blogginlägg. Ruttoptimerare är också effektiva verktyg för att minska företagens koldioxidavtryck.

Havsfraktstransporter upplevde en digital transformation redan före pandemin. Enligt en iContainers-undersökning från 2018 tror 75 procent av avlastarna att digitala sjöfrakttjänster kommer att bli normen under de kommande fem åren, medan 67 procent sa att de har börjat se tecken på att sektorn har tagit sin egen teknologi. Framsteg har börjat.

Nautilus serie B inkluderar NSS-rådgivare, SystemIQ, Root Ventures, Quiet Capital, TMV och Amplifier. Startupen har samarbetat med företag inklusive TotalEnergies, Eastern Pacific Shipping och Emirates Shipping Line, och tillkännagav nyligen Londons tillägg till sina dotterbolag i Singapore och Paris.

VentureBeat syftar till att vara ett digitalt utrymme för tekniska beslutsfattare att få kunskap om transformativ företagsteknologi och transaktioner.

No comments: