Personal Loan, Home Loan, Business Loan, Life Insurance

Breaking

Google search

Translate

Sunday, April 10, 2022

In 2021, the number of Unity games created with Unity increased

Som ett annat tecken på att spelandet förväntas accelerera kommer många spel gjorda med Unity-spelmotorn att se en ökning med 93 % 2021.

I sin Unity Gaming Report 2022 sa företaget att det har fått information från mer än 230 000 utvecklare som producerar och driver mer än 750 000 spel baserade på Unity.


Ingrid Lestio, General Manager för Unity Operate Solutions, sa i ett uttalande att spel har fört människor samman och gett en mänsklig kontakt i tider av avstånd och isolering.

Implikationer från Unitys data visar också att spelindustrin långt ifrån en “pandemispik” verkar vara långlivad och hållbar, även om vissa uppskattningar tyder på att spelen har krympt till nivåer före pandemi.

2022 Gamesbeat Summit

Enligt Lestio uppskattar Unity att antalet personer som deltar i spelen 2021 ligger på en mycket högre nivå än vad som tidigare förutspåtts.

Lestio sa, “Med ökande efterfrågan från spelare och ännu högre förväntningar från spelare under dessa speciella tider, har vi sett kreativitet växa och hitta mycket inspirerande, kreativa och innovativa sätt för människor att engagera sig och ansluta genom spel. har tillhandahållits.” “Denna passion och flexibilitet från vår utvecklargemenskap gör det möjligt för oss att göra det så enkelt som möjligt att uppnå deras vision. Den utrustar utvecklare med alla de möjligheter de behöver för att framgångsrikt bygga, skala och hantera sina spel. Det är fortfarande vårt uppdrag. att göra.

Unity håller med industrirapporter om att spel är på väg att nå över 300 miljarder dollar till 2027. 2021 ökade antalet spel som skapats med Unity med 93 procent, och antalet nya kreatörer ökade med 31 %. Spelintäkter förväntas fortsätta att minska, enligt Lestiyo.

Sportbranschen är fortfarande stark, sa Lesteo. Dagliga aktiva användare har minskat sedan toppen av pandemin, men de är fortfarande högre än tidigare, vilket tyder på att några av dessa människor som började spela spel under pandemin fortfarande gör det. Men du vet, användningen har gått tillbaka till pre-pandemiska nivåer, där det finns en minskning under vardagar och helger.

Mark Whitten, General Manager för Unity Create, sa: “Jag är förvånad över deras enorma potential när de utökar sin fantasi inom spelutveckling.

Ekta sa att det inledande skedet av produktionen av pandemin ligger långt bakom oss. Andra branschrapporter indikerar fortsatt tillväxt i spelindustrin 2021, med antalet Unity-skapare som ökade med 31 % sedan 2020. Mer än 90 % av spelen skapades på Unity-plattformen 2021 jämfört med 2020.

Antalet dagliga aktiva användare (DAU:er) som spelar spelet har ökat från pre-pandemin, nått en ny topp och sedan lagt sig på en nivå som är mycket högre än den började. DAU för PC/konsol har ökat med 62 procent sedan början av 2019, medan mobila DAU har ökat med 74 procent.

“Pandemispiken” ökade spelintäkterna och den är här för att stanna. 2021 ökade spelintäkterna med cirka 30 %. Till skillnad från länders ekonomier där pandemibubblor har spruckit, verkar förändringar av spel vara genomförbara, drivna av intäktsökningar i reklamintäkter och köp i appar i USA och Europa.

Trots att de har lagt till en mängd färdiga lösningar, vänder sig utvecklare i allt högre grad till tredjepartslösningar för att förbli konkurrenskraftiga, vilket ger dem tillgång till resurser för att göra vad de vill. Vad de gör bäst: Designa fantastiska spelarupplevelser.

Mer än 91 procent av företagsanställda använder spelarengagemang och segmenteringstjänster, 88 procent använder köptjänster i appar och 76 procent använder analytiska, autentiserings- och sekretesstjänster. Små företag använder också liknande teknik men investerar också mycket i annonsintäkter och stöd för användarförvärv.

Från 21 mars till 25 mars kommer 2022 Game Developers Conference i San Francisco att ha flera personliga sessioner och onlinesessioner.

En av höjdpunkterna med Lestiyo är att triple-A-spel nu expanderar bortom PC- och konsolplattformar till även mobila enheter, och det har skett en ökning av liveservicespel.

Och det är väldigt spännande och bara en liten inblick i framtiden, sa Lesteo. Vi kallar det för metaversen eftersom det är så människor praktiskt taget socialiserades, och multiplayer-spel är grunden för vad en metavers kan vara.

Lestio sa att det kommer att finnas många fler spel under 2022, medan reklamspel också är på uppgång. Hypercasual-spel har ökat med 137 procent sett till antal spel.

När du läser våra artiklar, lyssnar på våra podcaster eller tittar på våra videor hjälper Gamesbeat dig att lära dig om spelvärlden och dela den med andra.

No comments: